Дорожні нотатки студентів ФІТіКБ на стажування в Польщі

21-28 лютого 2016 року відбулася чергова поїздка п’ятнадцяти студентів факультету інформаційних технологій і кібербезпеки на стажування до Польщі (г.Лодзь). Стажування стало можливим в результаті підписаного договору про співпрацю між ОНАХТ і Університетом Інформатики г.Лодзь, Польща.

Безліч українських студентів і фахівців мріють знайти роботу в Європейському Союзі. Скептики відзначають, що в ЄС досить високий рівень безробіття, тому українцям там «нема чого ловити». Хіба що розраховувати на некваліфіковану працю – на вакансії доглядальниць, сезонних працівників або різноробочих. Однак є одна сфера, щодо якої подібний песимізм абсолютно невиправданий.

Згідно зі звіту Європейської комісії найближчим часом в ЄС очікують дефіцит 900000 фахівців індустрії інформаційних технологій (ІТ). Це викликано тим, що кількість вакансій зростає набагато швидше, ніж кількість потенційних фахівців. Щорічна кількість випускників – «айтишників» в Європі стабільно становить близько 100 000 чоловік. До того ж, рівень підготовки навіть в європейських навчальних закладах останнім часом не задовольняє роботодавців. Тому значна частина новоспечених фахівців не в змозі працевлаштуватися, або змушені проходити додаткове навчання з урахуванням вимог компанії.

Це означає, що мотивовані і якісно підготовлені українські програмісти, системні адміністратори, фахівці з веб-дизайну, комп’ютерної графіки, комп’ютерної безпеки, тривимірної візуалізації та анімації можуть розраховувати на безпроблемне працевлаштування в європейській компанії.

Однак, українські студенти, які поставили за мету працевлаштування в Європейському союзі, потребують розуміння вимог роботодавців, експертного володіння іноземними мовами, незалежної оцінки власної професійної підготовки, налагодження зв’язків з майбутніми роботодавцями ще під час навчання. У зв’язку з цим Європейський фонд навчання і сертифікації CEASC, (Бидгощ, Польща) допоміг нам організувати стажування «Трансфер інновацій. Вихід на ринки ЄС »в Університеті Інформатики (г.Лодзь, Польща).

Ми запропонували нашим студентам вести своєрідні «щоденники мандрівників» під час перебування в Польщі, вийшли досить своєрідні «дорожні нотатки», деякі з яких ми пропонуємо Вашій увазі (збережено стиль і орфографію авторів):

Михайло:

1 день – 21 лютого. Поїздка була досить довгою, але комфортною. Місць в автобусі було багато, так що можна було зручно розміститься. По приїзду нам показали гуртожиток, кімнати на трьох осіб, загальний туалет з душем, кухня, на жаль, була відсутня, але навіть якщо б і була, навряд чи ми б щось готували. Далі я пішов гуляти по місту в пошуках місця, де можна перекусити.

в автобусе2

2 день – 22 лютого. У першій половині дня нас привітали, показали презентацію про Вищу школу інформатики і провели екскурсію по кампусу. Тут у них є оздоровчий центр, спортивний центр і гуртожиток, що досить вражаюче. У другій половині дня була лекція про IP адресації, масці підмережі, і так само був показаний приклад роботи з програмою Cisco Packet Tracer.

3 день – 23 лютого. До обіду була лекція про ринок праці в Лодзі, про середню заробітну плату. Порівняли з заробітною платою в Україні – сплакнули. Після обіду був виїзд на IT компанію Compal (http://www.compal.com/CompalContent.aspx?MenuID= aboutcompal & MenuItemNo = 5 & Lang = en-us #). Ця фірма займається ремонтом материнських плат різних фірм і марок, як ноутбуковських, так і стаціонарних. Спочатку діагностують працездатність материнської плати. Якщо працює, то її відправляють замовнику, інакше шукають неполадки і відправляють до відповідного відділу, в залежності від типу поломки.

4 день – 24 лютого. Спочатку була лекція по графам, мереж і мережевого обладнання, далі розповіли про різні програми сертифікації, таких, як Cisco Networking Academy, Oracle academy і Microsoft Virtual Academy. В кінці лекції провели спільно тести з мови Java на сайті Oracle. Потім була екскурсія по місту. Лодзь третій за чисельністю населення місто Польщі. Це колишній промисловий місто, в якому, в основному, займалися текстильною промисловістю. Тут зустрічається дуже багато колишніх фабрик. Також відвідали великий торговий центр Мануфактура, де підкупили сувенирчиков.

5 день – 25 лютого. Спочатку була лекція по Серверам додатків. Так само був показаний приклад виконання на мові PHP. Спочатку йде титульний лист ( “index.php”), звідки є перехід на першу сторінку ( “1.php”), де ми зробили табличку зі своїм ім’ям в циклі 10 разів, при цьому рядки йдуть різного кольору, чергуючись через одну: жовтий і червоний. При переході на другу ( “2.php”) є 2 поля для введення і кнопка. Після введення в ці поля чисел і натискання на кнопку, відкриється третя сторінка ( “3.php”), на якій буде показана сума цих двох чисел. Якщо ввести літери замість чисел, то здасться помилка про неправильному введенні даних. Далі на титульному аркуші йде посилання на четвертий лист ( “4.php”), на якому ми намалювали малюнок: чорний квадрат з червоною лінією.  Пізніше цей малюнок додали на перший лист. Далі викладач запропонував нам, використовуючи отримані знання, спробувати самим додати п’ятий і шостий листи. На п’ятому аркуші потрібно ввести число, і після натискання кнопки на наступному аркуші повинен з’явиться малюнок розміром 400 на 300, на якому зображено кількість горизонтальних ліній, введене на п’ятому аркуші. Завдання виконав тільки я :) Далі я спробував допомогти іншим, але прийшов час йти на обід. У другій половині дня відвідали IT фірму Pietrucha Group, яка займається виготовленням шпунта.

6 день – 26 лютого. З ранку була лекція з економіки Польщі. У другій половині нам вручили дипломи про закінчення міжнародної стажування.

7 день – 27 лютого. Встали рано вранці, виїхали о 6:00. По дорозі заїхали в Варшаву. Дуже гарне місто, але, на жаль, занадто мало часу на його вивчення. На кордоні була пробка, але ми її об’їхали, що дуже здорово. Добралися до Львова о 6 вечора, де вже чекали поїзд. В цілому враження від поїздки дуже позитивні, все сподобалося, були і мінуси, але вони дуже незначні.

Влад П.:

Дорога

Поїздка була досить комфортною. У поїзді було як завжди стандартно, як і в будь-якому плацкарті. Автобус великий і комфортний. Водії були чуйні. Радувало, що автобус був тільки для нас, що додавало ще трохи комфорту.

1 день. неділя

Нам показали наш гуртожиток, яке не виділялося особливим комфортом. Не було кухні взагалі, туалет і душ був схожі на українські комуналки. Далі нам показували Вищу Школу, де будуть проходити лекції для нас. Школа досить комфортна. Всі зручності: чаювання / кава, хороший Wi-Fi і багато місця, тому що місцеві студенти на канікулах. Після знайомства ми вирушили в центр міста Лодзь. Почали потроху запам’ятовувати місця і орієнтуватися.

2 день. Понеділок

О 8:00 ми вирушили на сніданок. Завтра ситний і смачний: бутерброди з шинкою і сиром, овочі і сир. До того ж, був необмежений чай. Після ми відправилися в Вищу Школу. Нас привітали і зробили презентацію навчального закладу + екскурсію по кампусу. Далі був смачний обід: картопля варена, котлета і салат. Були деякі труднощі зі столовими приборами. Польська сторона вибачилася і повернула кожному повну вартість обіду.

обед4

Пізніше була лекція з управління мережевими пристроями Cisco. О 18:00 була вечеря. Не пам’ятаю, що було, але все було смачно. Потім ми пішли вивчати місто. Йшли пішки, тому що все трохи боялися технології оплати проїзду в трамваях. Зате ми вивчили місто краще.

3 день. Вівторок

У цей день проводили лекцію про ринок праці в Польщі та конкретно в Лодзі. Представили актуальні статистики та лідируючі сфери ринку. Лекцію проводили представники Бюро Працевлаштування. Дуже приємні лектори. Близько 15:00 почалася екскурсія по фірмі “Compal”. Фірма займається ремонтом материнських плат. Це великий цех системних адміністраторів і електротехніків, які в дуже великих обсягах роблять відновлення браків.

Вперше відвідали мануфактури. Величезний торговий центр з сотнями магазинів,з  кавою і ресторанами для будь-яких цілей і смаків. Деякі ціни набагато нижче, ніж в Україні, а деякі вище набагато. Наприклад, фастфуд досить дешевий, а ось кава набагато дорожче нашого; звичайне Латте вийде близько 12 злотих, а меню в McDonalds – 15 злотих. Такі справи.

4 день. Середа

Лекція по сертифікації студентів Вищої Школи – Cisco Networking Academy. Половина інформація мені була знайома, проте дещо нове я також дізнався. І ось нарешті – екскурсія по Лодзі. Екскурсоводом була дуже приємна жінка, яка з радістю відповідала на всі питання і дуже оптимально підібрала маршрут, враховуючи деякі труднощі з часом роботи водія. Було дуже цікаво, але холодно. Відвідали мануфактури, де придбали польські сувеніри та вирушили додому.

5 день. Четверг

Лекцію я успішно проспав. :) Далі була екскурсія по Pietrucha Group. Фірма займається виробництвом пластмасових шпонтов для дамб, берегів річок і озер. Презентацію робив менеджер цієї компанії. Цікава людина. Відвідали вперше Галерею Лодзі. Знайшов пару цікавих магазинів, де я успішно закупився речами.

6 день. П’ятниця

Провели нам лекцію з економіки Польщі: деякі закони з підприємництва і податки. Навели конкретні цифри.

Далі підвели підсумки по всій нашій практиці і вручили нам дипломи про успішне проходження практики Вищої Школи. Протягом нашого останнього дня ми ще раз відвідали центр міста і наостанок попрощалися ментально з містом.

7 день. Субота

Вставати довелося о 4:30 ранку. Наш автобус був запланований на 6:00. Ми прибралися в нашій кімнаті, зібрали всі речі і сонні пішли в автобус. Плануємо відвідати Варшаву. Варшава прекрасне і сучасне місто, яке вражає своєю архітектурою. Зупинилися ми близько невідомої нам площі. Тут ми трохи розділилися, хтось хотів в ТЦ, а хтось – подивитися архітектуру. Було у нас на все 2 години вільного часу. Після – знову дорога – вже на Львів.

Незнайомець(-ка-)

Проїзд був легкий – поїзд, потім комфортабельний автобус, водії були привітні і ввічливі, відповідали на всі питання, що цікавили нас, поселили всіх в одному гуртожитку, правда не в самому кампусі і не в в центрі міста, але в тихому районі. Найголовніше, що в гуртожитку тихо, чисто, обслуговуючий персонал готовий допомогти і підказати. Їжа – фірма, яка займається кейтерингом – обслуговування проводить на рівні “добре”, є зауваження по організації, але вже до другого дня нашого перебування помітні  були поліпшення, привозять комплексні пакети, в яких їжа гаряча, свіжа і головне – корисна. За комплексами, звичайно, є зауваження – їх потрібно зробити більш насиченим за кількістю калорій – сніданок і менш вечерю. А в іншому в плані харчування – зауважень немає.

Проведення семінарів – аудиторія комфортна для тривалого перебування в ній (В218), використовується сучасна техніка, в аудиторії розташований кулер, що дає нам можливість в будь-який час випити або холодної або теплої води.

У другий день була проведена лекція з кібербезпеки в спеціалізованій аудиторії, тут можна було зайти в інтернет, що все успішно і зробили. Лекція була специфічна, прочитана на польській мові – що і сказати “повне занурення”.

Третій день ознаменувався походом в рекреаційний центр при інституті. Тут можна було дві години і поплавати, і пограти в волейбол, і навіть попаритися в сауні. Ось такий незвичайни подарунок презентували керівники ВНЗ, за що їм наше величезне “дякую”.

Отже, день червертий. Ранок похмуро зустрів нас. Сніданок як завжди – сирна маса з зеленню і нарізка – сир твердий і м’ясо, правда, цього разу нас здивували і подали помідори з огірками. Далі слідувала лекція – цікава і пізнавальна (але мені як харчовику була не зовсім зрозуміла, але все-таки щось і я змогла підкреслити для себе). На обід нас чекав сюрприз – у другий день під час обіду стався казус – ложок для першого не принесли, а от супчик поклали в великий короб під друге, так що ми його довго шукали. Сьогодні кейтерінгова фірма принесла нам офіційні вибачення і найнесподіваніше – ПОВЕРНУЛА ПОВНІСТЮ ВАРТІСТЬ ОБІДУ, що завгодно, але такого ніхто не очікував.

Після обіду нас повезли на оглядову екскурсію по місту Лодзь: показали старі фабрики, музей під відкритим небом, найбільші костели і православну церкву, знамениті будинки, і, звичайно ж, мануфактури. Як то кажуть, “якщо ви не побували на ул.Піотровській, то ви не були в Лодзі”, тут широкий вибір підприємств ресторанного господарства та магазинів на будь-який смак. Прекрасна ліпка на будинках одночасно захоплює і вражає. Завершенням нашого дня подорожей по місту стало відвідування торгового центру “Птак”, тут можна знайти одяг, косметику, біжутерію на будь-який смак, а головне – знижки вони досягають 90%. Якщо хочете купити щось фірмове і не дороге – вам в торговий центр “Птак”.

Олександр:

Переїзд був легкий. Сподобався автобус. Комфортабельний. Перші враження про місто були змішаними. Місто старе, але видно, що розвивається. Багато красивих місць. Трохи зіпсувала настрій погода. Прийняли поляки гостинно. Мені сподобалося їх ставлення до нас. Проводили цікаві заняття. Також у другій половині дня ми гуляли по місту. У середу була невелика екскурсія по місту.

Останні дні в Польщі пройшли швидко, були цікаві заняття з викладачами школи і в п’ятницю нам вручили дипломи закінчення стажування, після чого було достатньо вільного часу. В суботу ми опинилися в Варшаві. Місто просто шикарне. Я опинився під величезним враженням вже за 1-1.5 години прогулянки по ньому. Вона нагадує мені невеличкий Нью-Йорк, але з індивідуальними особливостями архітектури.

u_ArER--1ZE

Завдяки своєчасному виїзду, у нас ще був час погуляти трохи по Львову. Мені, як людині, яка жодного разу в ньому не побувава, також було дуже цікаво. Я дуже вдячний Аллі Борисівні Антоновій за організацію цієї поїздки.

Тоша:

Поселення в гуртожиток

Коли приїхали спочатку – підійшли до корпусу гуртожитку, біля нього нас привітно зустрів Віталій Колоярцев, ми зайшли в корпус, він розповів нам порядки, можна сказати, провів первинний інструктаж, що можна робити, чого не можна, з цього ми дізналися що після 22:00 є таке правило, як одна година тиші, (не можна слухати музику, і голосно кричати), також, він повідомив нам коли нас будуть годувати. Далі ми пішли заселятися, нам розповіли хто з ким в кімнаті, потім видали постільну білизну і ми пішли в корпус навпроти заселятися і заносити речі. Увечері нас не годували, тому довелося попросити чергового нагріти чайник води, він з радістю, ввічливо допоміг мені, щоб я зміг зробити кашу швидкого приготування і поїсти.

обед2

Понеділок 22.02.2016

Почалося все з сніданку, який почався о 07:45, ми зайшли в кімнату, там були столи та стільці, і нам роздали їжу: 2 шматочки ковбаси, 3 сиру і щось схоже на салат. Далі після сніданку, ми відправилися в університет. Коли ми зайшли на територію університету, відразу ж підключили вай-фай, були дуже вдячні за те, що він безкоштовний і є зайвий привід повідомити наших батьків, що з нами усе гаразд. Практично всі ми зателефонували, написали їм, що у нас все в порядку. Далі ми пішли в корпус університету, де нас вже чекав Віталій, ми піднялися в аудиторію, присіли за великий стіл і чекали співробітників. Він нам роздав листи з описом нашого стажування по днях і по часу польською мовою. Це було дуже комфортним жестом. Потім почалася презентація “Знайомство з університетом”, одна із співробітниць розповіла, які фірми регіонального масштабу є в Лодзі, розповіла про університет (як потім виявилося вона і ще один молодий чоловік були з бюро працевлаштування університету). Після презентації, вже молода чоловік показав нам околиці університету, ми подивилися центр фізіотерапії, після цього ми дізналися, що на території університету є спортклуб (басейн, сауна, волейбол, тренажерний зал), усі послуги платні, але для студентів є знижки. Потім він провів нас по гуртожитку, показав, де ми будемо жити, показав кімнату і кухню. Після цього ми вирушили на обід.

Лекцію нам проводив професор, з контексту я зрозумів, що він спеціалізується на комп’ютерних мережах і мої здогади виправдалися, коли під час практичних занять на комп’ютері ми запустили емулятор і почали робити зв’язок між комп’ютерами, задавати їм IP адреси і т.д. Далі у нас був вільний час,  незважаючи на погану погоду, я приділив досить-таки тривалий час до вечері.

Вівторок 23.02.2016

Вранці сніданок був дуже апетитний, далі пішли на навчання до університету. Послухали спочатку лекцію про безробіття і дізналися, яка зарплата у IT фахівців. Потім була лекція на тему, як треба поводитися на співбесіді при прийомі на роботу і як правильно оформити CV. Після цього був чудовий обід, і поїздка в компанію Компан, яка, як нам розповіли, займається тим, що отримує, тестує і займається лагодженням материнських плат різних фірм (брендів).

Середа 24.02.2016

Пішли в університет на лекцію, тема була – графіка мережі.

Далі за планом була оглядова екскурсія по місту. До неї увійшли такі місця, як: музей під відкритим небом, найголовніша вулиця міста – Петроковська, подивилися пам’ятки, пам’ятники, було весело, незважаючи на похмуру, холодну погоду, також зрозуміли, що найзнаменитіші будівлі побудовані з червоної цегли, які самі по собі дуже красиві. Далі екскурсовод показала нам такий великий (я б його описав навіть словом огроменний) центр, який називається “Мануфактура” (там ми змогли купити сувеніри додому), можна було походити і познайомитися з околицями торгового центру, проте хотілося б зауважити, що в нашій країні такого торгового центру точно немає, і, в цьому, мабуть, і є приємність міста Лодзя. Потім наш автобус підвіз нас до гуртожитку, і ми вже вирушили хто куди (на те воно і вільний час).

Четверг 25.02.2016

Після смачного вже багато передбаченого сніданку, ми відправилися в університет, і пішли на лекцію (тема була програмування PHP). Викладач дуже сподобався тим, що намагався якимось чином говорити то російською, то українською мовами і все розповів дуже повільно, відповідно, ми зрозуміли про що йде мова навіть польською мовою. Потім у нас була екскурсія в компанії, яка займається виробництвом спеціальних деталей. Наприклад: є річка і суша, і річка змиває частину суші, так ось ця деталь потрібна для запобігання такій ситуації. Тобто іншими словами, служить опорою. Далі все, звичайно ж, незмінно, вільний час, прогулянки по місту, знайомство з новими місцями в місті.

Влад:

Коротко про всю поїздку, після довгої подорожі, – за 22 години поїздки ми прибули в Лодзь, місто зустріло нас похмурою погодою, яка тривала всі наступні дні. Ми зайшли в жіночі корпуси гуртожитку і там нам коротко розповіли про стан справ, видали постільну білизну, і ми пішли заселятися. Кімнати невеликі, але затишні, досить місця для всього. Після заселення ми пішли оглянути околиці, по шляху заглянули в магазин (ціни були досить невеликі). На ранок нам дали перший сніданок – як я і припускав, це була нормальна порція, було пару шматочків сиру, м’яса, сирна маса з цибулею і огірки, + хліб з джемом і чай.

Пізніше нам провели екскурсію по Вищій школі інформатики, розповіли про навчання і практики, дали загальні відомості, В обід ми довго не могли зрозуміти де перше, яке виявилося на дні коробки, це був фейл, сніданки і обіди в перебігу подальших днів були одні й ті ж, приблизно, після обіду у нас зазвичай були заняття з програмування та мереж. У нас були цікаві виїзні екскурсії по місту Лодзь і на фабрики, також ми ознайомилися з містом і відвідали декілька гіпермаркетів, вечері були теж не погані…

Олексій:

Гуртожиток більш-менш. Звичайно, є різні зауваження, головним з яких – відсутність інтернету, але все це наносне від разбалованность готельними життями. Тут ми снідаємо і вечеряємо. Запитаєш: “Що?”? Не скажу! Але мені подобається. Обіди вже у ВНЗ, де, крім цього, ще й проводять, зачаровують лекції та презентації. Звідти ми і їздили на екскурсії по місту та IT-компаніям. Після екскурсій перед нами відверто розкривався Лодзь завдяки нашими боязкими спробами його пізнати.

Лодзь1

Але схоже, що потрібні виключно суб’єктивні нотатки:

Дорога – довга, стерпна.

Місцева мова – польський.

Гуртожиток – гідне нашого брата.

Погода – мінлива, як моя колишня.

Вища школа – називається так по праву.

Харчування – людське.

Місто Лодзь – розвивається, необжитий.

Програма практики – справедлива; є чому навчитися у поляків.

Віталій – хороший хлопець.

Валюта – уникати гроші!

Лайки – одноманітні і не виражають усіх душевних переживань.

Населення – прекрасна половина – прекрасна; друга половина – друга.

Влад І.:

Дорога

Добралися до Львова на поїзді, комфортно, без пригод. Порадувало, що в автобусі були тільки ми, без сторонніх людей, можна було нормально розкласти речі.

1 день

По приїзду зіпсувало мені настрій те, що поселили не в кампус, кухні не було, душ не дуже, з 5 кабінок працювало 2, але зате з гарячою водою! У кімнаті був умивальник, шафа, 3 ліжка, взагалі, ок. Далі показали Вищу школу програмування, все добре, чай / кава, wi-fi (якого не було в гуртожитку). Після пройшлися по околицях, ближче до ночі познайомилися з місцевою поліцією, вони були ввічливі, зрозуміли, що не місцеві, пояснили, що район не дуже і можна “залишитися без телефону” і ми вирушили в общагу))

2 день

Сніданок о 7:45, шинка, сир і хліб, нарізані огірки, було смачно, але на 5-й день набридло) Була екскурсія по кампусу, краще, ніж там, де ми жили, в блоці було 2 кімнати, кухня, окремий туалет з душем . Сподобалося що, в обід не принесли ложки, і за ці незручності нам повернули повну вартість обіду, 20 злотих. Далі була лекція з мережевих пристроїв Cisco, які я вивчаю у нас в харчовій академії вже як півроку) Після поїхали в мануфактуру, по магазинам)

3 день

Провели нам лекцію про ринок праці в Польщі, мені було не дуже цікаво, але після обіду поїхали на екскурсію по фірмі “Compal”, яка займається ремонтом материнських плат, було пізнавально, і розповідала нам про неї людина з України, на рідній мові) увечері ходили в рекреаційний центр, нам подарували 2 години безкоштовно, можна було поплавати, попаритися в сауні, джакузі, навіть водна гірка є)

4 день

Лекція по сертифікації студентів Вищої Школи – Cisco Networking Academy, дуже пізнавально. Далі довгоочікувана екскурсія по місту, екскурсовод все цікаво розповідала і відповідала на всі запитання. Увечері вирушили в величезний торговий центр “Птак”, ціни дуже порадували!

5 день

Лекція по Web програмуванню, дуже сподобалося, що ми не тільки слухали, а й робили щось на комп’ютері. Далі була екскурсія по Pietrucha Group. Фірма займається виробництвом пластмасових шпонтів для дамб, берегів річок і озер. Потім прогулянка по місту, відвідали ТЦ Галерею.

6 день

Лекція з економіки Польщі, і вручення дипломів) Далі остання прогулянка по Лодзі, купляння сувенірів друзям і батькам і фото).

Євген:

1 день. Неділя

Приїхали в Лодзь ми ввечері, трохи втомилися з дороги. Нас зустрів Віталій, відповів на більшість питань, після чого нас поселили в гуртожиток. В кімнаті було чисто, тепло, плюс гаряча вода. Після поселення ми пішли шукати wi-fi в місті, щоб зателефонувати батькам.

2 день. Понеділок

О 8:00 ми попрямували на сніданок. На сніданок були бутерброди з шинкою і сиром, овочі і сир. Я був здивований таким сніданком, оскільки звик снідати якоюсь кашею. Після ми відправилися в Вищу Школу. Нас привітали і зробили екскурсію навчального закладу. Далі був смачний обід: картопля варена, котлета і салат. Були деякі труднощі зі столовими приборами. Потім була лекція по курсу Cisco. Вечеря була о 18:00, було смачно. Після чого ми вирушили гуляти по місту.

43RaIQTvfOo3 день. Вівторок

Сніданок стандартно. О 9:00 була лекція по ринку праці в Польщі та в Лодзі, дуже сподобалося. Нам розповіли про лідируючих в сферах ринку праці. Після обіду ми поїхали в компанію «Compal». Вони займаються ремонтом материнських плат, було цікаво. Потім ми поїхали на трамваї в мануфактуру, в трамваї не знали як оплатити проїзд – проїхали зайцями. Мануфактура – це величезний торговий центр, з великою кількістю магазинів, де можна знайти все, що тебе цікавить. Назад ми йшли пішки, вирішили краще вивчити місто, дорога зайняла півтори години.

4 день. Середа

Вранці була лекція по “Cisco”, дуже пізнавальна, я багато дізнався для себе. Після обіду у нас була екскурсія по Лодзі. Ми відвідали центральну вулицю міста Лодзь – Петриківську, мануфактури і безліч інших історичних місць. Екскурсовод розповіла нам про історію створення міста, було дуже цікаво. Увечері Вища Школа Інформатики зробила для нас подарунок і дозволила безкоштовно відвідати їх спорткомплекс. Ми вирішили піти в басейн, він знаходиться на другому поверсі, плавали, скільки хотіли. На першому поверсі у них знаходиться волога і суха лазня, в якій ми теж побували. Але це ще не все, на третьому поверсі у них знаходиться водяна гірка, по якій спускаєшся на 2-й поверх.

5 день. Четверг

У четвер у нас була екскурсія по Pietrucha Group. Фірма займається виробництвом шпонтів для дамб, берегів річок і озер. Презентація була на російській мові, досить цікаво і пізнавально. Він показав нам як виробляють шпунти, і відповів на всі наші запитання. Після відвідин фірми, ми поїхали за місто в торговий комплекс PTAK, за покупками.

6 день. П’ятниця

Вранці була лекція з економіки Польщі: була наведена статистика і цифри. Далі підвели підсумок всієї нашої практики і нам вручили дипломи про успішне проходження практики Вищої Школи.